Teema riiklikus õppekavas: Sallivus enda ja teiste vastu.
Enesekohased ja sotsiaalsed oskused.
Eesmärk:
·
väärtustab ennast ja teisi ning teab, et
inimesed, nende arvamused, hinnangud ja väärtused on erinevad;
·
oskab olla empaatiline
·
oskab kuulata.
Vahendid: töölehed
Aeg: 20 minutit. Sobib põhiosasse.
Tegevus:
Tegevus:
Iga
laps ütleb enda nime ja lisab ühe oma iseloomujoone või huvi või harjumuse.
Õpetaja võib ka ise kaasa mängida. Kindlasti peaks jälgima, et osaleda saaksid
kõik. Õpetaja teeb lühikese kokkuvõtte kuuldust - me oleme erinevad, erinevate
iseloomude, huvide, harjumustega, kuid meis on ka väga palju sarnast.
Teema arendus: Kõik saavad töölehed (lisa 1), täitmise
aeg 7-12 minutit.
Arutelu. Lasta lastel ette lugeda klassile või paaristööna. Missugust kohta oli kõige kergem täita? Miks? Missugust kohta oli kõige raskem täita? Miks? Mis on sarnasustes head, mis halba?Mis on erinevustes head, mis halba?
Arutelu. Lasta lastel ette lugeda klassile või paaristööna. Missugust kohta oli kõige kergem täita? Miks? Missugust kohta oli kõige raskem täita? Miks? Mis on sarnasustes head, mis halba?Mis on erinevustes head, mis halba?
Teha kokkuvõte-selgitada et me oleme sarnasused
erinevustele vaatamata. Ükski asi pole hea või halb iseenesest, heaks või
halvaks muutub see läbi meie suhtumise. Oluline on enne mõista kui hukka mõista
Kasutatud
materjal: Tuuliku keskkonnaraamat
sotsiaalainete õpetajale
2) Sõnadeta
suhtlemine
Teema
riiklikus õppekavas: verbaalne ja
mitteverbaalne suhtlemine.
Eesmärk:
Eesmärk:
·
Õpilane eristab verbaalset ja mitteverbaalset
suhtlemist
·
Oskab kirjeldada
erinevaid mitteverbaalseid suhtlusvahendeid ning nende mõju verbaalsele
suhtlemisele
·
Mõistab mitteverbaalse suhtlemise märke.
Aeg:
Sõltub
klassi suurusest- kõik võiksid saada ühe korra seletada. Sobib nii häälestuseks
kui ka põhiosasse.
Vahendid: õpilastele jaotatavad lipikud pantomiimi teemadega
Tegevus: Arutelu. Kuidas me suhtleme? Kuidas loomad suhtlevad? Kas inimesed suhtlevad kuidagi ka ilma sõnadeta-kuidas? Kuidas aru saada mida inimene tunneb kui ta ei saa näietkas rääkida? Miks on oluline inimeste emotsioone mõista?
Õpetaja jaotab lipikud (Lisa 2). Õpilased püüavad mitteverbaalsel teel anda edasi kirjutatu. Kordamööda esitatakse pantomiimid, teised arvavad.
Vahendid: õpilastele jaotatavad lipikud pantomiimi teemadega
Tegevus: Arutelu. Kuidas me suhtleme? Kuidas loomad suhtlevad? Kas inimesed suhtlevad kuidagi ka ilma sõnadeta-kuidas? Kuidas aru saada mida inimene tunneb kui ta ei saa näietkas rääkida? Miks on oluline inimeste emotsioone mõista?
Õpetaja jaotab lipikud (Lisa 2). Õpilased püüavad mitteverbaalsel teel anda edasi kirjutatu. Kordamööda esitatakse pantomiimid, teised arvavad.
Kasutatud
materjal: Tuuliku keskkonnaraamat
sotsiaalainete õpetajale
Lisa1
Sarnasused Erinevused
Mina ja vanemad -------------- -----------------
-------------- -----------------
-------------- -----------------
Mina ja klassi- -------------- -----------------
kaaslased -------------- -----------------
-------------- ------------------
Mina ja puu -------------- ------------------
-------------- ------------------
-------------- ------------------
Mina ja kodutu --------------- ------------------
--------------- ------------------
--------------- ------------------
Mina ja
mustanahaline laps ---------------- ------------------
mustanahaline laps ---------------- ------------------
---------------- ------------------
---------------- ------------------
Mina ja mängukaru ---------------- -------------------
---------------- -------------------
---------------- -------------------
Lisa
2
OLEN
VIHANE
|
OLEN
KURB
|
OLEN
HAIGE
|
OLEN
ÕNNELIK
|
OLEN
VÄSINUD
|
MUL ON
IGAV
|
SA
MEELDID MULLE
|
SA EI
MEELDI MULLE
|
OLEN
HIRMUL
|
MUL ON
PÕNEV
|
TAHAN
SINU SÕBER OLLA
|
OLEN
NÄLJANE
|
HOIA
MINUST EEMALE
|
VAJAN
ABI
|
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar