Teema: Emotsioonid
Tegevuse eesmärk on panna lapsed
mõtlema oma käitumise ja tujude üle. Milliseid emotsioone saab alati välja
näidata, milliseid mitte. Kui palju on emotsiooni seoses mõne olukorraga.
Lastel on tihti peale see, et emotsioonid saavad võitu ja neid näidatakse uhkelt
välja, kuid tegelikult peaks juba varakult hakkama selle peale mõtlema, et mis
on sobilik, mis mitte.
Seostus ainekavaga:
·
Väärtustab end ja teisi ning teab, et inimesed,
nende arvamused, hinnangud ja väärtused on erinevad
·
Oskab suhelda ja käituda teisi arvestades ja
tehes koostööd, ning sõnastab oma tundeid ja teab, et nende väljendamiseks on
erinevaid viise.
Tegevust võiks teha pigem häälestuseks. Umbes 10-15minutit
Tegevuse kirjeldus:
Õpetaja jagab klassi neljastesse
gruppidesse. Iga grupp saab endale A4 ja joonistusvahendid. Aega on 7-10
minutit, et kujutada sinna emotsioon, mis neid kõiki hetkel ühiselt valdab.
Leida midagi grupile ühist ning anda see edasi paberil mingi emotsioonina.
Hiljem tullakse kokku ringi ning
vaadatakse koos, millised emotsioonid on teistel rühmadel. Iga rühm tutvustab
oma emotsiooni ja miks see selline on. Koos arutatakse, kas emotsioonid on
vajalikud inimestele. Kas alati saab oma tuju/emotsiooni välja näidata?
Millises olukorras on olnud näiteks raskusi emotsioonide vaos hoidmisega?
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar