1.
Avita kirjastus. „Loodus- ja inimeseõpetus.
Tööraamat 2. klassile. 1.osa“.
Esimeseks,
mis mulle silma paistas oli see, et sisukord on ebamugavalt ja ebaloogiliselt
kirja pandud. Kõik läheb segamini, nt esimesed kolm teemad kuulusid
inimeseõpetuse raamestikusse ning seejärel järsult vaadeldakse looduspetuse teemad.
Sama asi juhtub mitu korda (ilm – tervis – esmaabi – loomad). Esimeses osas
käsitletud teemad on õppekavaga ühised ehk maht on piisav, kuna tegemist on 1
osaga. Võin öelda, et tööraamatus on siiski rohkem loodusõpetuse teemasid,
inimesepetuses osas on vaadeldud ainult 6 teemat (kokku on 23), ülejäänud on
loodusõpetus. Raamatus on ülesanded, mis panevad õpilasi mõtlema enda peale, mis
neid ümbritseb, pigem küsimustele vastamine ning on vähe paaris-, rühmatööd,
mängu jne. Töövihikus on samuti välja mõeldud lihtsad küsimused, millistele on
vaja vastata. Tahaks rohkem aktiivtegevusi, mõneid uuringuid. On aga hea see,
et on lõiming nt käsitööga ja kunstiga. On hea ka see, et on olemas paar
ülesannet, mis nõuavad arvutikasutamist.
2.
Avita kirjastus. „Loodus- ja inimeseõpetus.
Tööraamat 2. klassile. 2.osa“.
Sisukord
on juba paremini koostatud, sest esimene pool vastab pigem inimeseõpetusele,
teine aga loodusõpetusele ehk enam vähem tasakaalus. Mitte kõik, aga enamik teemad
on õppekavaga käsitletud, need on eakohased samuti (ei ole käsitletud nt ohud,
häired, aja kavandamine, kombed ja veel). Natuke rohkem on ülesanded, mis
sunnivad arutleda ja rohkem paarilisega ülesaideid. Töövihikus on juba rohkem
ülesanded arvutiga, küsimused on juba keerulisem. Aga ei leidnud
aktiivtegevust. On olemas lõiming käsitöö ja kunstiga.
3.
Koolibri kirjastus. „2. klassi inimeseõpetuse
tööraamat. Kaja Peetris“.
See on
täiesti mõnus tööraamat, kus sisukord on hästi õppekavale vastatud. Samas
tööramat ei ole paks ning on loodud ainult üks tervislik osa, see on mugavam
kui 2. Siin on palju häid tegevusi, kus on vaja nt diagramme koostada, arutleda
pinginaabriga, uurida juurde või isegi tegevused, mis nõuavad liikumist nagu „moodustage
rivi pikkuse järgi“, eriti mulle meeldib, et siin kohtuvad rollimängud.
Kokkõvõtteks õpik on mitmekesisem ja ma kasutaksin koolis pigem sellist
kisjastust.
4.
Avita kirjastus. „Loodus- ja inimeseõpetuse õpik.
3.klassile. 1. osa“.
Ei
meeldinud jällegi sisukord, sest mugavat süstematiseerimist pole näha. Teemad
lähevad segamini. 1osas on väga vähe inimeseõpetuse teemasid, peaaegu ei ole,
ainult 8/23 teemat. Ja need teemad ei ole hästi käsitletud ehk vähe
informatsiooni. Ehk siis õpik ei ole tasakaalus. Samuti üldse ei ole aktiivseid
tegevusi, ainult küsimustele vastamine õpitu järgi. Töövihikus on samuti vähe
põnevaid ülesandeid, ainult küsimustele vastamine, kuigi oli paar ülesannet,
kus pidi fantaseerima natuke.
5.
Avita kirjastus. „Loodus- ka inimeseõpetuse õpik.
3.klassile. 2.osa“.
On vähe
vaadeldud inimeseõpetuse teemasid. Siin on rohkem loodusõpetuse teemad. Ehk ei
vasta lõpuni õppekavale see raamat. Ei ole ülesandeid, mis suunaksid õpilasi
aktiivsetele tegevustele. Ainult küsimustele vastamine ja kõik. Töövihik on
ülesannete poolest natuke parem mõeldud. Siin kasutatakse ülesandeid, mis
nõuavad rohkem reflekteerimist, aga põhimõtteliselt samal ajal küsimustele
vastamist. Aga leidsin ka ühe mängu, see on juba väike progress.
6.
Koolibri kirjastus. „IN õpik ja töövihik“.
Mulle väga
meeldis see komplekt, sest kõik teemad on õppekavaga vastavalt tehtud ning kõik
teemad on hästi kajastatud. Töövihik on eriti õpikule toetatav. Tekstid on
suured, pildid on ilusad ja värvilised. Lomplekt pakub palju erinevaid tegevusi
nagu individuaalsed, paaris- ja rühmatööd (on olemas aktiivsed tegevused).
Üldiselt ma kasutaksin pigem Koolibri kirjastuse õpikud, sest need on loogilisem
ja mugavam õppimiseks mõeldud/koostatud. Just nende õpikute järgi õpilane saab
aru saada, mis aine see inimeseõpetus on.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar