Teema: tervislik eluviis ja toitumine, hommikusöögi
vajalikkus
Ajakulu: tegevus ei võta kaua aega, maksimaalselt 5 minutit
võiks kulutada hommikusöögi kokkupanekuks, kuid saab kindlasti ka vähema ajaga.
Ülesande järgsele arutelule võib kuluda 15-20 minutit.
Eesmärgid:
1.
teab, milline on
tervislik toitumine
2.
teab mõiste tervislik eluviis sisu
3.
teab
hommikusöögi tähtsust
4.
väärtustab
tervislikku toitumist
5.
eristab
toiduaineid ja toitaineid
Kirjeldus:
6.
Palun õpilastel
A4 paberile joonistada ringi, nii et ringjoon puudutab mõlemat paberi pikemat
serva. Joonistatud ring on taldrik.
7.
Jaotan igale
õpilasele toidusedelid. Palun neil kokku panna enda hommikusöögi (vastavalt
sellele, mida õpilane ise kodus hommikuks sööb või mida ta tahaks süüa).
Sedelid kleepida taldrikule.
8.
Küsin igalt
õpilaselt, mida ta oma taldrikule pani ning palun selgitada, mille põhjal ta
tegi oma valikud.
Ülesandele järgneb arutelu, mille raames
saab küsida:
9.
Miks on
hommikusöök nii oluline?
10.
Millised
toitained peaksid hommikusöögis olema? Miks?
Antud sedelitel on hommikusöögiks nii sobivad kui ka
mittesobivad toiduained. Oluline on lastele selgitada nende tehtud valikuid,
öelda, et valik on hea või siis anda soovitusi, kuidas hommikusööki
vääruslikumaks muuta. Kui õpilane on valinud endale hommikuks sealiha, tuleb
selgitada, et hommikusöögiks ei ole soovitatav süüa suure rasvasisaldusega
toiduaineid. Kui mõni on oma taldrikule pannud pudru, siis on vajalik tuua
erinevaid näiteid erinevatest putrudest, nt riisipuder, tatrapuder. Samuti saab
lastele öelda, et pudrule võib lisada nt puuvilju, pähkleid ning selgitada, et
need kõik koostisosad rikastavad hommikusööki ning igast koostisosast saab
midagi juurde, nt kui puder teha piimaga, saab kiudaineid ja kaltsiumi. Hommikusöögi
valikul on oluline arvestada nt ka mõne haigusega, nt diabeetikutele oleks
parem hommikul mahla mitte juua, sest seal on palju suhkruid ning pigem võiks
valida kas piima või smuuti.
Kindlasti tuleb lastele munatoitude osas lisada, et
rohkes õlis praetud munale on parem eelistada kas väheses rasvas praetud muna
või siis omletti, munaputru, munahüüvet ehk siis selliseid munatoite, kus on
vähem õli ja kus muna on lahti klopitud.
Ülesanne sobib kas põhiossa või tunni lõpetuseks,
olenevalt sellest, kuidas õpetaja ülesandele läheneb. Kui on kavas pikem
arutelu, sobib tegevus pigem põhiossa.
Sedeleid võib soovi korral juurde
teha ning midagi võib ära võtta.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar