Keskkonnamõju
hindamine (8.-9. klass).
Koostaja: Egon
Mets
Eesmärk: õpilane
näeb ühe probleemi erinevaid lahendusteid; oskab sõnastada nii poolt- kui
vastuargumente ja neid põhjendada
Tegevus: Jagada
klass rühmadeks ning viia läbi järgmine kompleksülesanne:
1) seada õpilased järgmise situatsiooni ette: teie
kodukohta hakatakse rajama:
• supermarketit
• bensiinijaama
• ratsatalu
• saeveskit jne.
(võimalusi on palju, nende seast võib iga rühm valida ühe
või määrab selle õpetaja)
2) anda ülesanne: tuua välja kõik antud rajatisega kaasnevad
positiivsed ja negatiivsed keskkonnamõjud (kui rühmi on palju, võib nad jagada
paaridesse – üks kaardistab positiivseid, teine negatiivseid aspekte)
3) analüüs ja lõppjäreldus: kas rohkem on positiivset või negatiivset
st. kas kõnealuse objekti rajamine õigustab end või mitte?
See tegevus sobib
kindlasti tunni põhiosasse, kuna selline ülesanne peaks võtma palju aega, kui
seda teha põhjalikult. Sellise ülesande puhul on oluline anda õpilastele
kõigepealt piisavalt aega rühmas arutlemiseks selle teema üle, seejärel
tutvustada tervele klassile oma lahendusteid koos põhjendustega ning lõpuks
võtta teema kokku, analüüsida ja teha lõppjäreldused.
Minu arvates saab
selliseid arutelusid ka esimeses kooliastmes teha, muidugi kui eelnevalt on
õpilastega räägitud loodusest, selle säästmisest ja hoidmiset. Kuid kindlasti valmistaksin
neile ette töölehed, kus neil oleksid kirjas punktid, millele tähelepanu
pöörata.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar