Tegevuse
läbiviija: Kärt Kelgo
Eesmärgid:
•
õpilane vastab küsimustele ja püüab arvata, kuidas võiks
samale küsimusele vastata tema paariline
•
õpilane analüüsib koos paarilisega vastuseid ja teeb
üldistusi
Seos õppekavaga:
•
toetab sotsiaalse pädevuse kujunemist
•
toetab enesemääratluspädevuse kujunemist
•
toetab suhtluspädevuse kujunemist
Seos
ainekavaga:
•
suhtub lugupidavalt endasse ja teistesse ning järgib iga
päev üldinimlikke väärtusi, nagu ausus, hoolivus, vastutustunne, õiglus jne.
(ehk siis selline küsimustele vastamine enda ja teiste kohta arendab õpilases
arusaama, et kõik inimesed on erinevad).
•
väärtustab isiksuse arenemisele ning sotsialiseerumisele
kaasa aitavate enesekohaste ja sotsiaalsete oskuste kujunemist. (ehk siis
areneb lapse oskus lahendada ülesandeid koos teiste õpilastega, suhtlemisoskus
ja probleemi lahendamise oskus).
Tegevuse
käik:
•
Õpetaja palub õpilastel leida endale paariline. Üks
paarilistest saadetakse koridori või teise ruumi. Kohale jäänud vastavad
küsimustele, mille arv, raskus aste ja ülesehitus sõltuvad konkreetses grupis
olevateks isikutest. Küsimused võivad olla seotud ka õpitava teemaga. Õpetaja
esitab õpilastele need küsimused ja õpilane vastab nendele nii enda kui ka oma
paarilise kohta. Ehk siis püüab ära arvata, kuidas tema paariline sellele
küsimusele vastaks. Kui mõlemad grupipooled on vastanud, vaatavad paarilised
täidetud ankeete koos ja leiavad sarnaseid jooni ja erinevusi. Laste mõistes
"mis läks täppi".
Ohukohad:
•
Kui lapsed on väikesed, ei suuda nad senikaua koridoris
vaikselt olla, kuni pool grupist küsimustele vastab. Seega tuleks sellisel
juhul leida võimalus korraldada küsimustele vastamine kõigile samaaegselt või
siis leida neile koridoris asendustegevus.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar