teisipäev, 1. detsember 2015

Aktiivtegevus: "Tunne oma kaaslast"

Tegevuse läbiviija: Kärt Kelgo
Eesmärgid:
        õpilane vastab küsimustele ja püüab arvata, kuidas võiks samale küsimusele vastata tema paariline
        õpilane analüüsib koos paarilisega vastuseid ja teeb üldistusi
Seos õppekavaga:
        toetab sotsiaalse pädevuse kujunemist
        toetab enesemääratluspädevuse kujunemist
        toetab suhtluspädevuse kujunemist
Seos ainekavaga:
        suhtub lugupidavalt endasse ja teistesse ning järgib iga päev üldinimlikke väärtusi, nagu ausus, hoolivus, vastutustunne, õiglus jne. (ehk siis selline küsimustele vastamine enda ja teiste kohta arendab õpilases arusaama, et kõik inimesed on erinevad).
        väärtustab isiksuse arenemisele ning sotsialiseerumisele kaasa aitavate enesekohaste ja sotsiaalsete oskuste kujunemist. (ehk siis areneb lapse oskus lahendada ülesandeid koos teiste õpilastega, suhtlemisoskus ja probleemi lahendamise oskus).
Tegevuse käik:
        Õpetaja palub õpilastel leida endale paariline. Üks paarilistest saadetakse koridori või teise ruumi. Kohale jäänud vastavad küsimustele, mille arv, raskus aste ja ülesehitus sõltuvad konkreetses grupis olevateks isikutest. Küsimused võivad olla seotud ka õpitava teemaga. Õpetaja esitab õpilastele need küsimused ja õpilane vastab nendele nii enda kui ka oma paarilise kohta. Ehk siis püüab ära arvata, kuidas tema paariline sellele küsimusele vastaks. Kui mõlemad grupipooled on vastanud, vaatavad paarilised täidetud ankeete koos ja leiavad sarnaseid jooni ja erinevusi. Laste mõistes "mis läks täppi".
Ohukohad:

        Kui lapsed on väikesed, ei suuda nad senikaua koridoris vaikselt olla, kuni pool grupist küsimustele vastab. Seega tuleks sellisel juhul leida võimalus korraldada küsimustele vastamine kõigile samaaegselt või siis leida neile koridoris asendustegevus.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar