Kokkuvõte arutelust – Õpetaja roll 14.
oktoober 2015
Hea õpetaja on:
siiras,
sõbralik, soe;
range
kuid õiglane;
konkreetne;
huumorimeelne;
avatud;
mõistev;
kaasaegne;
suunav,
toetav, emalik;
motiveeriv;
suhtub
lugupidavalt õpilastesse;
tema
tundides on distsipliin;
tunnid
on hästi ette valmistaud, huvitavad;
tundides
on praktilised tegevused, teemad on seotud eluga.
Õpetaja ei
tohi olla:
üleolev;
kamandav;
ahistav;
ebapädev;
ebasiiras;
alahindav;
ebaõiglane;
seksistlik;
ebakonfidentsiaalne;
vihane;
inisev;
halb suhtleja.
Õpetaja ei tohi minna endast välja, eelistada üht
õpilaste teistele, ei tohi võtta oma muresid kooli kaasa.
Õpetajal ei tohi olla alkoholiprobleem, tal peab olema esteetiline välimus.
Õpetajal peab olema aega õpilaste jaoks.
·
Õpetaja on õpilastele suunaja ja
juhendaja.
·
Õpetaja loob klassis keskkonna,
kus on hea õppida ja kus suheldakse omavahel lugupidavalt ning avatult.
·
Õpetajaisik on õpilastele
eeskujuks.
Tutvu
ka õpetaja eetikakoodeksiga:
Eesti õpetaja
eetikakoodeks
|
EESTI ÕPETAJA EETIKAKOODEKS
Eesti Õpetajate Liit 28. mai 2005 Eesti õpetaja eetikakoodeks on õpetajate vaheline kokkulepe, milles käsitletakse õpetajakutse kõlbelisi eelduseid ja juhiseid. Eetikakoodeks on õpetaja eneseanalüüsi vahend, mis aitab õpetajal teha kõlbelisi valikuid, et langetada otsuseid, ning hinnata kõlbeliselt nii enda kui teiste toimimist. ÕPETAJA EETILISED VÄÄRTUSED Väärikus Väärikus tähendab, et kõikidel inimestel on võrdsed õigused, olenemata nende soost, päritolust, rahvusest, vanusest, usust, seksuaalsest orientatsioonist, vaadetest ja võimetest. Õpetaja on salliv inimeste erisuste, teiste kultuuride ning tavade suhtes. Õpetaja austab oma partnereid ja toimib taktitundeliselt. Ausus Ausus on eelduseks usaldusele, seepärast peab õpetaja sõna ja vastutab oma sõnade eest. Õpetaja on aus ja heasoovlik ning soodustab probleemide avameelset arutlemist. Õpetaja taunib silmakirjalikkust ja väldib intriige ning ei kiida heaks kadedust ja kahjurõõmu. Õpetaja toetab ja motiveerib arukust ning tunnustab mõõdukust ja tasakaalu. Õiglus Õpetaja taotleb alati konfliktide õiglast lahendamist. Hindamisel objektiivne ja hinnangute andmisel on õpetaja erapooletu. Ta tõrjub vägivalda ja ükskõiksust. Iseseisvus Pedagoogilises protsessis on õpetajal õigus otsustada ja vastutada õppeprotsessi juhtimise ja tulemuslikkuse eest ning vastavalt sellele seada eesmärke ja valida vahendeid nende eesmärkide saavutamiseks. Õpetaja seisab vastu mõttelodevusele ja pealiskaudsusele. Õpetaja Õpetajal on adekvaatne enesehinnang ja sisemine vajadus eneseanalüüsiks. Ta reflekteerib oma tegevust, talub kriitikat ja oskab sellele argumenteeritult vastata. Ta väljendab ennast arusaadavalt ja väldib teiste halvustamist. Õpetaja on empaatiline ja positiivse ellusuhtumisega. Ta taotleb füüsilist ja vaimset, intellektuaalset ja emotsionaalset tasakaalu. Õpetaja on koolikultuuri kujundaja ning positiivsete muutuste eestvedaja. Õpetaja ja õppija Õpetaja suhtub kõikidesse õpilastesse õiglaselt ja loob positiivse õhkkonna. Õpetaja arvestab õpilase isikupära ning püüab mõista tema tegutsemismotiive ja mõtteviisi. Ta oskab mõjutada õpilase arengut ning väärtushinnangute kujunemist, õpetaja kohtleb õpilase isikut ja eraelu taktitundeliselt. Ta teeb koostööd lapse vanemate või tema eest vastutavate täiskasvanutega. Õpetaja ja kolleegid Õpetaja on oma kolleegidega solidaarne - ta osaleb aktiivselt koostöös ning võimalusel toetab ja nõustab kolleege. Kui õpetaja märkab kolleegi tervislikust seisundist või pädevuse puudumisest tingitud ebaprofessionaalsust ning kui see kahjustab õpilase või kolleegide heaolu, siis peab ta sekkuma. Õpetaja on missioonitundlik ja soodustab õnnelike inimeste kasvamist. |
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar