Tutvumisring
·
Osalejad istuvad ringis keskel põrandal hunnik esemeid
·
Iga osaleja valib esemete hulgast ühe, ms teda
iseloomustab või millega ta ennast seostab
·
Iga osaleja tutvustab ennast – nimi, kuidas valitud
ese on temaga seotud, muu küsitud info
·
Järjekord vabatahtlik, kedagi ei tohi unustada
Arutelu
·
Miks on inimeseõpetust vaja koolis õpetada?
·
Kas perekond ja lasteaed ei ole juba seda tööd ära
teinud?
·
Missuguseid vajakajäämisi olete märganud laste käitumises?
Arutelu
järge hoiab mängupart, mis käib käest kätte.
Grupitöö
Osalised on
jagatud kolme gruppi. Kõigile on jagatud inimeseõpetuse ainekava
·
Õppetöö sisu ja tulemused
·
Kuidas korraldada õppetegevust
·
Hindamine
Inimeseõpetuse
aine – aluseks hilisemale terviseõpetusele, psühholoogiale, ajaloole,
ühiskonnaõpetusele.
Reastamismängud:
·
Reastamine pikkuse järgi
·
Juuste värvuse järgi – heledamast tumedamaks
·
Sünnikuupäevade järgi
Iseseisev töö – posteri „MINA“ kujundamine
Ennast tutvustavale posterile
joonista enda pilt, kirjelda oma
·
Välimust
·
Iseloomu
·
Huvisid ja püüdlusi
Kui posterid on valmis, saavad kõik osalejad teiste postereid
lugeda ja täiendada.
Lõpuks istutakse ringi ja igaüks saab vastata kolmele
küsimusele
·
Mida toredat sain teada, mida teised minust arvavad?
·
Mida huvitavat sain teada kellegi kohta?
·
Missuguseid emotsioone tegevus mulle pakkus?
Diagrammi koostamine „Meie huvialad“ töö kahes (kolmes) grupis.
·
Kõigepealt selgitab grupp välja oma huvitegevused ja
grupeerivad need valdkonniti
·
Diagrammi koostamine (vabalt valitud vahendid)
·
Diagrammi tutvustamine
Rahvakalender - grupitöö.
Mälu järgi
üles kirjutada rahvakalendri tähtpäevad
·
Jaanuarist juuni lõpuni
·
Juulist detsembri lõpuni
Teine grupp täiendab teise tööd
Esitlused – missugused tähtpäevad ja kuidas neid koolis
tähistatakse.
*Rahvakalender ja muud tähtpäevad on I kooliastmes
inimeseõpetuse teljeks ja lõiminguvõimaluseks.
Maailmakohvik
– tähtpäevad meie peredes
Osalejad jagatakse nelja gruppi.
Kaks minutit mõtiskluseks, missugust oma pere traditsiooni
tahaksin teistega jagada
Iga osaleja grupis jutustab teistele ühe oma pere
traditsiooni
Moodustatakse uued grupid, kus igas on eelmiste gruppide
erinevad osalejad
„kuulujutu“ edastamine – iga rühma liige jutustab, mida ta
eelmises rühmas kuulis, koos otsustatakse, missugust lugu nad tahaksid edastada.
Mäng – Võtame koduabilise (Mooramaa mehed) (kodutööde pantomiim)
Neli tooli arutelu
·
Ruumi keskel on neli tooli, millel istuvad osalejad,
ülejäänud istuva(seisavad) ringis nende
ümber.
·
Arutletakse ühe intrigeeriva teema üle (loengus
kooseluseadus, pagulased)
·
Rääkida tohivad ainult need, kes istuvad neljal
toolil, ülejäänud peavad olema tasa.
·
Kui keegi ringis olevatest tunneb, et ta ei suuda enam vakka olla, vaid peab
sekkuma, siis koputab kellelegi neljast istujast õlale ja vahetab temaga kohad.
NB! Eriarvamused on lubatud!
See on mõttevahetus, kedagi ei PEA ümber rääkima.
TTS – Tean (eelteadmised), tahan teada
(mis huvitab selles teemas), sain teada (infootsingu tulemused). Koduseks
võivad jääda vastamata küsimused või mis huvi veel tekkis.
Aliase meetodil
arvamismäng – Eestimaa rikkus (kaunid paigad / inimesed)
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar